Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna Strona Gwna SKM

Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna » 1. Aktualności SKM » SKM olewa Trako?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
SKM olewa Trako?
PostWysłany: Wto Wrz 26, 2017 9:46 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


Czy SKM nie jest w stanie zapewnić dojazdu na targi kolejowe koleją? A może jest to dla nich zbyt ambitny temat? A mogliby się pochwalić impulsami...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Wto Paź 03, 2017 14:04 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


a nie zauważyłeś że tory przy targach były zajęte przez wystawiany tabor, więc niby jak SKM miała tam dojechać

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Nie Paź 08, 2017 10:34 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


Jest niedaleko taki przystanek jak Gdańsk Kolonia... SKM-ce nie chce się aktualizować informacji dla pasażera na stronie, a co dopiero organizować dojazd na TRAKO. Nawet zorganizowanie imprezy pożegnalnej dla mieszkańców było nie było jednego z udziałowców spółki czyli Pruszcza było nie lada problemem...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Nie Paź 08, 2017 19:50 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


i niby z Gdańsk Kolonia mieli ludzie iść piechotą na targi. Poza tym kursu na tej linii zawsze są zamawiane przez organizatora imprezy a w tym przypadku MTG pociągów nie zamówiło.

Do Pruszcza kursy SKM przejęło PR (zresztą zgodnie z planem Organizatora Przewozów) i nie było czego świętować.

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Sob Paź 21, 2017 9:56 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


Zawsze to bliżej niż do Gda. Politechniki! Na tramwaje po zakończeniu dnia wystawowego wybierała się ogromna ilość osób. Rozumiem, że dla kibiców można ''więcej''. Może w Pruszczu nie było czego ''świętować'', ale w obecnych corocznych roszadach marszałkowskich zniechęcanie do siebie klienta nie bardzo ma sens. Jednak SKM wychodzi z założenia, że to ona robi łaskę pasażerom, że jeździ. Widać to choćby po sposobie remontowania pojazdów czy peronów, gdzie kompletnie nie widać kogoś kompetentnego do określenia wymagań i jakości, o nadzorze nie wspominając. A patrząc na coraz bardziej krojony rozkład... W języku polskim to słowo ma kilka znaczeń i w przypadku SKM inne znaczenie zaczyna wychodzić na pierwszy plan!
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Pon Paź 23, 2017 12:52 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


[quote:cbc3017164=\"pasażer-72\"]Zawsze to bliżej niż do Gda. Politechniki! Na tramwaje po zakończeniu dnia wystawowego wybierała się ogromna ilość osób. Rozumiem, że dla kibiców można ''więcej''. Może w Pruszczu nie było czego ''świętować'', ale w obecnych corocznych roszadach marszałkowskich zniechęcanie do siebie klienta nie bardzo ma sens. Jednak SKM wychodzi z założenia, że to ona robi łaskę pasażerom, że jeździ. Widać to choćby po sposobie remontowania pojazdów czy peronów, gdzie kompletnie nie widać kogoś kompetentnego do określenia wymagań i jakości, o nadzorze nie wspominając. A patrząc na coraz bardziej krojony rozkład... W języku polskim to słowo ma kilka znaczeń i w przypadku SKM inne znaczenie zaczyna wychodzić na pierwszy plan!


SKM jeździ na stadion bo ktoś te pociągi zamawia i z a nie płaci np. Lechia. Na targi nikt takich pociągów nie zamówił więc SKM nie pojechała.
Nie wiem ci Ci się nie podoba w sposobie modernizacji pojazdów czy peronów.

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Nie Lis 05, 2017 18:57 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


[quote=\\\\\\\\\\\\\\\"keades\\\\\\\\\\\\\\\"]....
Nie wiem ci Ci się nie podoba w sposobie modernizacji pojazdów czy peronów.[/quote]
W ''modernizacji'' peronów nie podoba mi się:
a). Czas realizacji
b). Sposób realizacji
c). Planowane rozwiązania t.j:
w Rumi Janowie pozostawienie jednego biegu schodów przy niezmienionej in+ szerokości, czyli spowolnienie ruchu pieszych po wyjściu z pociągu, prowokujące do przechodzenia po torach.
Usytuowanie obecnego peronu w mniej korzystny sposób dla pasażerów jadących w kierunku Wejherowa, a nieposiadających biletu, Bo SKM wymaga wsiadania pierwszymi drzwiami od czoła pojazdu, które teraz będzie dużo dalej!
w Gdyni Chyloni niespójność architektoniczna z peronem 2,
brak kiosku, dźwig osobowy wzorem dalekobieżnych z GG z ''dupy strony'',

To tak na szybkiego.
W temacie reanimacji składów:
Stare (no może odpudrowane) sprężarki i przetwornice, beznadziejne lokowanie miejsc na rowery w przedziale osobowym, a nie w ''kierpociówie'' w połączeniu z pozostawieniem drzwi przedziałowych powodujące problemy z wprowadzeniem i wyprowadzeniem roweru i zmniejszające ilość miejsc siedzących, ''nowe'' stare siedzenia obite tkaniną ''plastiki'' z symboliczną ilością gąbki, brak sensownej ilości uchwytów dla osób stojących, drzwi wszystkich typów (tj międzywagonowe, przedziałowe i wejściowe ) działające jak im się spodoba, brak tłumików wężykowania, dziwnie działający Dźwiękowy System Informacji Pasażerskiej ( tzw ''echo'')...
Pozostawienie w dawnych SPOTach drzwi międzywagonowych bez sterowania i bez domyku, przez co same ''wędrują'' podczas przechyleń,
nieergonomiczne grzejniki wzdłuż ścian wagonów ograniczające miejsce na nogi, totalna pomyłka z rampą dla wózków inwalidzkich...
W AKMach brak płynnego rozruchu wentylatora w nagrzewnicach stopniowanego ze wzrostem temperatury (nie jest to jakiś wynalazek, ale jak się kupuje najtaniej...), likwidacja sporej ilości miejsc siedzących, awarie drzwi wejściowych i tablic Systemu Informacji Pasażerskiej, beznadziejny patent na rampę dla wózków inwalidzkich, źle ulokowana toaleta dla niepełnosprawnych...
W ''turbojamniku'' fatalny sposób montażu foteli w wagonach rozrządczych wzorem metra, jednak metro nie osiąga takich przyśpieszeń i opóźnień podczas jazdy (prędkość maksymalna i handlowa na poziomie odcinka ''miejskiego'' SKM), usytuowanie słupków w tychże wagonach w miejscach mocno ograniczających przemieszczanie...
I wiele innych kwiatków, jak samootwierające się drzwi do toalet, piszczące oprawy oświetleniowe, bełkoczące coś głośniki, okna nie do otwarcia/ zamknięcia...
Wymieniać dalej? Nowa farba na stare ściany i wykładzina na siedzeniach nie świadczy o sukcesie. Rozumiem konieczność remontów, ale za tą kasę, która ostatnio idzie na tzw ''modernizację'', gdzie pojawia się tylko ''ciepły guzik'' i inne siedzenia, a na podłodze dalej stare patenty z klapami rewizyjnymi i brzęczące świetlówki na suficie, a skład hałasuje, jak by miał dwa razy więcej lat niż gdy pojechał na ''modernę''... Serio przy takiej ilości przewożonych osób nie sposób znaleźć kasy na nowe pojazdy, lub określić jeden sensowny wzór modernizacji już posiadanych pojazdów?! Bo w każdym z rozwiązań idzie znaleźć coś wartego kontynuacji! I nie trzeba ciągle zmieniać rozwiązań, tylko z odpowiednim wyprzedzeniem zdecydować co jest ważne, co jest sensowne, jak to osiągnąć i w jakim czasie. I może warto zacząć do kupna zegarków dla obsługi pociągów. Bo warto pomimo obecnej sytuacji z przetargami itd o sensowne podejście do klienta traktowanego często jako zło konieczne.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Wto Lis 07, 2017 16:03 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


widzę że jesteś mądrzejszy od całego grona inżynierów, którzy przygotowywali studium wykonalności a potem projekt peronów w Janowie i Chyloni.

Tabor też Ci się nie podoba i najlepiej kupić nowy - tylko że na nowy trzeba wziąć spory kredyt a nikt kredytu nie ma jeżeli marszałek daje umowę na przewozy tylko na rok.

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Pią Lis 10, 2017 8:45 Odpowiedz z cytatem
GLaF
Starszy Nowicjusz
 
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 27


[quote:c9c0c4db91=\"keades\"]widzę że jesteś mądrzejszy od całego grona inżynierów, którzy przygotowywali studium wykonalności a potem projekt peronów w Janowie i Chyloni.

Nie trzeba być mądrym inżynierem, żeby wiedzieć, że 2 zejścia na peron są dla pasażerów lepsze niż jedno. Zapewne nikt z projektujących lub finansujących przebudowę peronu nie korzysta z peronu w Janowie, więc im nie zależy na funkcjonalności.
Czytałem, że w planach jest modernizacja peronu w Redłowie i dodanie zejścia od strony Gdyni, ale widzę, że raczej nic z tego nie będzie, bo teraz redukuje się liczbę zejść na perony.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Sob Lis 11, 2017 13:46 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


może trzeba być inżynierem żeby wiedzieć że na Janowie jedno wejście wystarczy przy liczbie osób korzystających z przystanku.

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Wto Lis 14, 2017 14:20 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


Nie trzeba być panem Furgalskim, aby widzieć jak modernizowane są pojazdy skm - każdy inaczej... To samo dotyczy peronów - brak jednego rozwiązania, a proponowane nie zawsze odpowiadają potrzebom. Obecnie ilość pasażerów jadących jednym pociągiem jest niższa niż z dwadzieścia kilka lat temu, ale peronów nie projektuje się na rok czy dwa lata i obserwując coraz większy ścisk na drogach należy się spodziewać powrotu części pasażerów kolejowych. Tylko, że z tego, co przedstawiasz argument o tym, że pasażer jest największym nieszczęściem PKP SKM... jest trafiony! A nie pomyślałeś, że w interesie wielu osób tu się wypowiadających nie jest dokopać SKM tylko wskazać problemy i być może rozwiązania. I w przeciwieństwie do wielu osób z kierownictwa spółki nie zjadłem wszystkich rozumów i wychodzę z założenia, że czasem warto temat przedyskutować zanim podejmie się decyzję. Nie tylko w kwestii schematu malowania impulsów...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Czw Lis 16, 2017 16:10 Odpowiedz z cytatem
keades
Expert
 
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1507
Skąd: Gdynia


przed modernizacją każdego peronu robi się studium wykonalności w którym analizuje się m.in. potoki osób z dużym wyprzedzeniem czasowym. Studium wykonalności robią firmy zawodowo zajmujące się analizowaniem jakie skutki przyniesie dana inwestycja. Dopiero na podstawie studium wykonalności przygotowywany jest projekt budowlany. Jeżeli twierdzisz że na modernizacji peronów znasz się lepiej od nich to załóż własną firmę - Ty zarobisz a my będziemy mieli świetnie zaprojektowane perony.

Modernizację taboru było dwie pierwsza SPOT (4 ezt) potem POIŚ (22 ezt) faktycznie różnią się zakresem modernizacji ale teraz ezt z SPOT mają być ujednolicone z ezt z POIŚ.

_________________
keades
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość WP Kontakt
PostWysłany: Pon Lis 20, 2017 21:27 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 192


[quote=\\\\\\\"keades\\\\\\\"]...

Modernizację taboru było dwie pierwsza SPOT (4 ezt) potem POIŚ (22 ezt) faktycznie różnią się zakresem modernizacji ale teraz ezt z SPOT mają być ujednolicone z ezt z POIŚ.[/quote]
Modernizacji było cztery, bo:
-jeździ tzw. ''skoda'', której nie sposób z tego co obserwuję dopiąć do innych pojazdów.
- To, że obecnie SPOTy dają radę jeździć w połączeniu z tzw ''rowerami'' z Mińska, nie znaczy, że są z nimi identyczne. Mają np zupełnie inaczej rozplanowane wnętrze, inne przejścia międzywagonowe, fatalne grzejniki itp.
- ''Rowery'' z Mińska będące najliczniejszą serią modernizowaną, których wadami są termowentylatory i mniejsza liczba miejsc siedzących.
- ''Turbojamnik'' z Newagu - singiel, który poza ładnym przyśpieszeniem ma sporo wad, jeśli traktować go jako pojazd na trasę S3 czy S4. A na S3 dość często trafiał...
No i spora gromadka takich czy innych tzw modernizacji, upiększeń i udziwnień spotykanych w pozostałych jednostkach, głównie EN71.
Odnośnie studium wykonalności dla peronów to czy nie jest z nim tak samo jak z ankietami OBOP? I identycznie z nadzorem inwestorskim nad realizacjami w SKM? Owszem fajnie, że coś się zmienia, powstają windy (bo bez sensu montować rampy w pojazdach, skoro nie sposób z peronu się wydostać wózkiem bez pomocy innych osób), powstają wiaty (może nawet sensowniej pomyślane niż na stacji Gdynia Główna), tylko czy bez monitów SKM nie potrafi sama zdecydować o choćby tak wydawało by się błahej sprawie, jak poprawienie asfaltu przy nowych krawędziach peronowych na Gdyni Stoczni czy Grabówku, czy zamontowaniu uchwytów przy oparciach w EN71-048?
Czy modernizacja perony we Wrzeszczu była objęta wspomnianym przez Ciebie studium wykonalności, skoro niedługo po niej jeden tor został na kilka miesięcy wyłączony z eksploatacji? A może na tym polegała modernizacja?
Trzeba umieć dostrzec pozytywne zmiany w SKM, ale też te sprawy, które tych zmian wymagają i ich nie mieszać ''dla zasady''. Inaczej nadal jedyne pozytywne zmiany skończą jak niedawno najlepiej dopasowane do potrzeb SKM pojazdy serii EW58/ EW60.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SKM olewa Trako?
  Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna » 1. Aktualności SKM
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  








Powered by phpBB  © phpBB Group