Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna Strona Gwna SKM

Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna » 2. Galeria SKM » EW58 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob Paź 18, 2014 20:19 Odpowiedz z cytatem
Ktoś
Pasjonat
 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 419


Darecki napisał:
Modernizacja jest po to aby wymienić cały układ sterowania wraz z silnikami więc co za różnica gdzie będzie umieszczony napęd , przecież można umieścić go wzorem EN57 tylko w doczepie(środkowym wagonie) -zamieniając wózki a w drugim napędowym zostawić wózki bez silników .


Nie można.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Sob Paź 18, 2014 21:19 Odpowiedz z cytatem
ep40
Pasjonat
 
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 406


Po co napęd przenosić do środkowego członu? Człony skrajne jak były przed modernizacją napędowymi tak po modernizacji powinny również być napędowymi, co najwyżej napęd wymienić w jednym członie, a z drugiego wymontować w ogóle, wtedy jednostki by miały układ R+D+S.

Nie mniej jednak obojętnie jaka mogłaby być ich postać po modernizacji, najważniejsze, żeby ktoś w końcu zdecydował się przeprowadzić tę modernizację, jako, że przywrócenie do ruchu w oryginalnej postaci odpada, to niech nawet je zmodyfikują pod wieloma względami podczas modernizacji, ważne, żeby wróciły na szlak.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Sob Paź 18, 2014 22:57 Odpowiedz z cytatem
ew60 001
Expert
 
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 684
Skąd: Wejherowo


Zmodernizowane EW58 byłyby jak znalazł do obsługi najbardziej zatłoczonych kursów, a takowych nie brakuje. Poza tym przywrócenie EW58 do ruchu pozwoliłoby to na wydłużenie innych składów.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Pon Paź 20, 2014 10:40 Odpowiedz z cytatem
malgorrs
Nowicjusz
 
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 1


Powinny być zmodernizowane. nie ma co
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
PostWysłany: Pon Paź 20, 2014 16:17 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 180


A może wzorem ostatnich modernizacji dla pr-ów pozmieniać elementy wymagające wymiany nie ruszając strony zewnętrznej (tj. wymiana kabin).
A co do napędów - może to wymagać ponownej homologacji i generować niepotrzebnie koszty. Czy przy obecnym poziomie technologii nie lepiej pozostawić jak było, ale oszczędniej obsługiwać, lub softem ograniczyć charakterystykę silników? Bo wydawać kasę na p ...ły chyba nie trzeba?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Sob Gru 20, 2014 17:02 Odpowiedz z cytatem
Darecki
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 241


Ktoś napisał:
Darecki napisał:
Modernizacja jest po to aby wymienić cały układ sterowania wraz z silnikami więc co za różnica gdzie będzie umieszczony napęd , przecież można umieścić go wzorem EN57 tylko w doczepie(środkowym wagonie) -zamieniając wózki a w drugim napędowym zostawić wózki bez silników .


Nie można.

Bo ?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Nie Gru 21, 2014 23:06 Odpowiedz z cytatem
Ktoś
Pasjonat
 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 419


Darecki napisał:
Ktoś napisał:
Darecki napisał:
Modernizacja jest po to aby wymienić cały układ sterowania wraz z silnikami więc co za różnica gdzie będzie umieszczony napęd , przecież można umieścić go wzorem EN57 tylko w doczepie(środkowym wagonie) -zamieniając wózki a w drugim napędowym zostawić wózki bez silników .


Nie można.

Bo ?


Bo tak został ten pociąg zaprojektowany.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Nie Lut 08, 2015 13:11 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 180


Zaprojektowany był inaczej, a tak był zbudowany...Obecnie można wreszcie zrobić, jak bóg i projektant przykazał... czyli chopper dla silnika zamiast oporów i prądożernego układu rozruchowego. Ale widać jest to poza zasięgiem dla SKM. Lepiej jeszcze trochę potrzymać pod chmurką, to może się rozpadnie.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Nie Lut 08, 2015 17:14 Odpowiedz z cytatem
Ktoś
Pasjonat
 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 419


pasażer-72 napisał:
Zaprojektowany był inaczej, a tak był zbudowany...


Troche szacunku dla logiki.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Nie Lut 08, 2015 18:16 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 180


Nie wiem, jak tam twoja logika. Jeśli projekt przewidywał rozruch tyrystorowy, a zastosowano opory, to chyba nie jest to jednakowe?! Czas najwyższy nie gniewać się na nowe technologie i szaleć z przerabianiem wszystkiego na AC, bo jak widać po przykładach 71AC silniki na bazie dawnych stałoprądowych po modernie do AC nie pracują rewelacyjnie. Owszem, nie wymagają wymiany szczotek, ale mają np. problemy z łożyskami (m.in). Czy każda P5 musi być połączona z głęboką ingerencją w wygląd zewnętrzny kabin? Czasem wystarczy poprawić ergonomię wnętrza, umocować wszystko, co umocowane być powinno, pomalować i w drogę. Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Sro Lut 11, 2015 15:22 Odpowiedz z cytatem
czarek.bl
Nowicjusz
 
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 14


https://www.youtube.com/watch?v=5B-CChWLKcc - tak dziś wyglądają EW58 są rozkradzione i w tragicznym stanie technicznym
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Czw Mar 05, 2015 7:33 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 180


A może zostały przygotowane do wysyłki do przyszłego wykonawcy modernizacji. Brakło kasy i zmieniły się plany. Teraz poczekają, aż się "Impulsy" zaczną sypać... Wink
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Czw Mar 05, 2015 9:04 Odpowiedz z cytatem
Ktoś
Pasjonat
 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 419


pasażer-72 napisał:
A może zostały przygotowane do wysyłki do przyszłego wykonawcy modernizacji. Brakło kasy i zmieniły się plany. Teraz poczekają, aż się "Impulsy" zaczną sypać... Wink


Jakieś podstawy dla snucia takich wniosków?
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Czw Mar 05, 2015 10:02 Odpowiedz z cytatem
pasażer-72
Zaawansowany użytkownik
 
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 180


Po pierwsze już raz jeden komplet pojechał do Nowego Sącza i stamtąd wrócił. Po drugie zestawienie wagonów zgodne z planami przebudowy na 4 wagonowe składy. A do modernizacji jednostek nikt nie wyśle z wyposażeniem prosto ze szlaku, bo po co? Jak i tak dostaną nowe.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PostWysłany: Czw Mar 05, 2015 17:54 Odpowiedz z cytatem
Ktoś
Pasjonat
 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 419


pasażer-72 napisał:
Po pierwsze już raz jeden komplet pojechał do Nowego Sącza i stamtąd wrócił. Po drugie zestawienie wagonów zgodne z planami przebudowy na 4 wagonowe składy. A do modernizacji jednostek nikt nie wyśle z wyposażeniem prosto ze szlaku, bo po co? Jak i tak dostaną nowe.


Teraz to zupełnie nie rozumiem tego toku myślenia.
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EW58
  Forum Oficjalne forum PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Strona Główna » 2. Galeria SKM
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  








Powered by phpBB  © phpBB Group